Veslački klub - "Palić" - Evezős klub

 

A tartományi Ifiusági és Sport Titkárság

 

Szerbiai Ifiusági és Sport Minisztérium

Szabadka város

Ifiusági, Sport és Turisztikai Titkársága

Frissitve : 2017.03.19               e-mail: vkpalic@mts.rsinfo@veslanje-palic.org.rs

Sunday, 21 January 1900 00:00:00
Web Counters
Free Web Counters //Easy Counter code ends ?>

Svake godine otvaranjem sezone, u aprilu, otvaramo školu veslanja.

 

Svi zainteresovani mladi od 11 godina do 16 godinamogu da pohađaju našu skolu.

 

 

Možda baš TI postaneš svetski AS !!!

 

Deco, čekamo Vas !

  Po definiciji veslanje predstavlja pokretanje čamca snagom ljudskih mišića preko poluge drugog reda (vesla).Čamci koji se koriste u sportskom veslanju ranije su pravljeni od drveta, ali se danas uglavnom izrađuju od ugljeničnih vlakana i plastike. Čamci su slobodne gradnje, ali postoje određena pravila koja se moraju poštovati. Širina čamaca varira između 59,7 i 62,2 centimetra, dok dužina i težina zavise od klase čamaca. Postoji osam zvaničnih klasa čamaca, i to:

 

  Klasa i naziv            Dužina čamca  Težina čamca

  1x  Skif                       8,2 m       14 kg

  2x  Dubl skul                 10,4 m       27 kg 

  2-  Dvojac bez kormilara      10,4 m       27 kg

  2+  Dvojac sa kormilarom      10,4 m       32 kg

  4x  Četverac skul             13,4 m       52 kg

  4-  Četverac bez kormilara    13,4 m       50 kg

  4+  Četverac sa kormilarom    13,7 m       51 kg

  8+  Osmerac sa kormilarom     19.9 m       96 kg 

 

Malo peraje montirano je na dnu čamca (spolja) zbog stabilnosti.  Kormilo je pričvršćeno za peraje ili za kraj čamca (osim kod skul ćamaca, odnosno čamaca u kojima veslači u svakoj ruci drže po jedno veslo - u skifu, gde jedan takmičar koristi dva vesla, u dubl skulu, gde dva takmičara koriste četiri vesla i u četverac skulu, gde četiri takmicara koriste osam vesala).  Bela loptica je pričvršćena za prednji kraj čamca kao mera zaštite, ali i pomoć pri određvanju konačnog plasmana u foto-finišu.  Sedišta su fiksirana za točkiće, koji klize po šinama.

  Vesla su šuplja, kako bi se smanjila njihova težina, a pričvršćena su za čamac prilagodljivim metalnim ramom ili ručkom ojačanom ugljeničnim vlaknima.  Metalni ram (ili ručka) pričvršćen je za viljušku, koja je postavljena na otprilike 76 cm od centra čamca.  Viljuška je praktično podupirač koji se okreće na kraju rama (ili ručke), i predstavlja oslonac za veslo. 

   Veslačka takmičenja (regate) se održavaju na veslačkoj (regatnoj) stazi dužine 2.000 metara, u šest pruga (staza), koje su prave celom dužinom, obeležene bovama i širine 13,5 metara svaka. Sistem takmičenja odvija se od predtakmičenja, preko repesaža i polufinala, do finala.  Repesaž je ponovljena trka za posade koje kroz predtakmičenje nisu uspele da se plasiraju u polufinale, što znači da svaka posada koja izgubi u predtakmičenju ima i drugu šansu pre nego što bude eliminisana.

  Po tri prvoplasirane posade iz oba polufinala takmiče se u A finalu za pozicije od 1. do 6, dok se ostale (po tri poslednjeplasirane iz oba polufinala), takmiće u B finalu za pozicije od 7. do 12. Zlatnu, srebrnu i bronzanu medalju dobijaju prve tri posade koje predju liniju cilja u A finalu.

  Trke se sprovode po određenim pravilima.  čamci su u startnim pontonima i njihov zadnji kraj se pridržava ili rukom osobe zadužene za to, ili ih pridržava mašina, takozvani ''automatski start''. Prednji krajevi čamaca su poravnati na startnoj liniji.  Veslač ili veslačica na sedištu najbližem prednjem delu čamca, može da podigne ruku da oznaci da posada nije spremna, sve do trenutka dok starter ne izvrši prozivku svake od posada ponaosob.